Connect with us

Lépten-nyomon

Digitális Ugródeszka Magyarcsanádon

A jelentkező iskolák összesen 2 millió forint értékű oktatást támogató digitális eszközre nyújthatnak be igényt.

Published

on

Fotó: mcsrefaltisk.edu.hu
Advanced Ads

Hátrányos helyzetű családban nőnek föl, mégis hipergyorsan megtanulják, tudják kezelni és szeretik használni a digitális eszközöket.

Mindig a legnagyobb öröm és motiváció számukra, ha a számítógépes terembe mehetnek, de most, hogy már nemcsak az informatikateremben vannak gépek, hanem megjelentek az iskolában a tabletek is, még több alkalom és lehetőség nyílik a gyerekek számára, hogy teljesítsék kötelezettségeiket, megoldják házi feladataikat, tanuljanak – lelkesedik Baranyi Bettina, a Magyarcsanádi Református Általános Iskola és Óvoda intézményvezetője.

Ez az iskola lett tavaly – másik négy intézmény mellett – nyertese a Digitális Ugródeszka-pályázatnak, amit újra, idén már másodszorra hirdettek meg. A jelentkezési időszak január elejéig még tart.

Ismét meghirdeti Digitális Ugródeszka-pályázatát a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Telenor hátrányos helyzetű térségekben működő oktatási intézmények számára.

A járványhelyzet továbbra is bizonytalanságban tartja az oktatás résztvevőit, és országszerte találhatók még olyan települések, ahol nagy segítséget nyújthat az iskoláknak a távoktatáshoz szükséges eszközpark kibővítése.

Fotó: mcsrefaltisk.edu.hu

Idén már második alkalommal írták ki a pályázatot

“A jelentkező iskolák egyenként legfeljebb összesen 2 millió forint értékű oktatást támogató digitális eszközre nyújthatnak be igényt. Összesen 10 millió forint áll a nyertesek rendelkezésére, emellett a tanintézmények pedagógusai ingyenes, akár online elvégezhető, 30 órás akkreditált HiperSuli Digitális Módszertani Képzésben is részesülnek”

– mondta Nagy Gábor, a Magyar Református Szeretetszolgálat szociális fejlesztési ágazatvezetője.

A Református Szeretetszolgálatnak már korábban is volt együttműködése a Telenorral. Ez a kezdeményezés a több éve működő Válaszút-program, amelyben elsősorban az ózdi fiatalokra koncentrálnak. Nekik segítenek digitális fejlesztésekkel, mentorrendszerrel, ami elsősorban az online térben valósul meg. Ebben is partner a Telenor.

Nagy Gábor örömmel számolt be arról, hogy az eddigi nyertesekkel a kapcsolat fennmaradt, ráadásul a visszajelzések alapján sokszínűen használták fel az adományokat.

A Digitális Ugródeszka-eszközpályázat egyik nyertes intézménye a Magyarcsanádi Református Általános Iskola és Óvoda, amely hazánk egyik legkisebb és leghátrányosabb helyzetű településén működik.

Magyarcsanád 15 kilométerre fekszik a magyar–román határtól

Baranyi Bettina, intézményvezető. Fotó: mcsrefaltisk.edu.hu

Baranyi Bettina intézményvezető elmondta: amikor a digitális oktatás napirendre került náluk, bizony a családokban gondot okozott, hogy egyszerre több gyerek vegyen részt órán. (S gondot okozhat újra, ha esetleg a későbbiekben is elrendelik ezt a fajta tanítást.) Viszont boldogan emlékezett vissza arra pillanatra, amikor kiderült számára, hogy nyertek:

“Ennek a kisiskolának az életében ez egy óriási esemény, és a gyerekek nagyon-nagyon örültek.

Mivel intézményenként maximum kétmillió forint értékben lehetett pályázni, és meg volt adva, hogy laptopot körülbelül 300 ezer forintért, tabletet 140 ezerért lehet vásárolni, ennek megfelelően kellett darabszámot választani. Meglepetésként érte az intézményvezetőt, hogy ajándékba két routert is kaptak, így ingyenes számukra az internet.

“Egyelőre haza nem engedtem még vinni az eszközöket, nem is volt erre szükség, az iskolában használják”

– vázolta a helyzetet az intézményvezető.

Baranyi Bettina tapasztalatait megosztva beszámolt róla: ezekkel a lehetőségekkel – minél többféle eszközt kapcsolt be a pedagógus az oktató-nevelő munkába – tudják a gyerekeket még jobban motiválni. Az eszközpark növelésével a tanulási, tanítási folyamat sokkal hatékonyabbá válik, például differenciáltan tudnak oktatni, tehát különböző feladatokat adhatnak különböző képességű gyerekeknek.

Forrás: reformatus.hu

Facebook

TOP