Connect with us

Lépten-nyomon

Lázár politikai potyautasnak nevezte Palkovicsot

A TramTrain használata április 15-ig mindenki számára ingyenes, utána egy teljes áru menetjegy 465 forintba fog kerülni.

Published

on

Advanced Ads

Hétfő hajnali 3 óra 31 perc után elindult első, utasokkal teli útjára a TramTrain, azaz a Hódmezővásárhelyet és Szegedet összekötő vasútvillamos. Óriási médiaérdeklődés kísérte az elindulást, ami nem hivatalos átadó ünnepség volt, csak egyszerűen üzembehelyezték a két várost összekötő öszvér vonalat és járműveket.

Az indulás előtt Hódmezővásárhelyen Lázár János rögtönzött sajtótájékoztatót tartott, ami később Szeged felé már a zsúfolásig megtelt szerelvényen folytatódott. A városban hajnalban váratlanul megjelent Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter és Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Lázár János a váratlan vendégeket viccesen úgy mutatta be, mint “politikai potyautasokat”, akik igyekeztek kihasználni a TramTrain iránti, elsősorban médiaérdeklődést.

Lázár János, a térség országgyűlési képviselője és a projekt kormánybiztosa elmondta, hogy a 15 évvel ezelőtt megálmodott vasútvillamos most ért célba. Lázár szerint most lezártak egy korszakot és egy újat nyitnak. A kormánybiztos a beruházás 80 milliárdos kötlségvetésének biztosításáért köszönetet mondott az adófizető állampolgároknak, az Európai Uniónak, benne az adófizető uniós állampolgároknak.

Fotó: Rádió7

A vasútvillamos projekt keretében Hódmezővásárhelyen ki ke kellett építeni egy teljesen új 3,6 kilométeres villamosszakaszt és fel kellett újítani a két város közötti vasúti pályát is. Erre az új pályára érkezett, érkezik 12 teljesen új szerelvény. A Stadler által gyártott járművek mindkét városban villamos üzeműként haladnak, míg a két város között dízel erőforrásra kapcsolnak.

A TramTrain használata április 15-ig mindenki számára ingyenes, utána egy teljes áru menetjegy 465 forintba fog kerülni, míg aki csak Hódmezővásárhely belterületén kíván villamosozni, annak mindössze 250 forintot kell fizetnie. Ugyanakkor Lázár János hangsúlyozta, hogy bérletet érdemes majd vásárolni, hiszen azzal az összes szegedi villamosvonal is használható lesz.

Palkovics László miniszter az indulás után már a szerelvényen mondta el, hogy ez egy mintaprojekt és a kormány szándékai szerint két város összekötő hasonló vasútvillamos Debrecen és Nagyvárad között közlekedhet a jövőben.

A szintén jelen lévő Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy az Európai Uniós és a magyar kormány is elsősorban a környezetszennyezés és a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében prioritásnak tekinti a közösségei közlekedést. Homolya Róbert elmondta, hogy a vasúti közlekedés a széndioxis kibocsátás mindössze 1 százalékáért felel.

Mosóczi László államtitkár hozzátette, hogy egy másik határokon átívelő projekt lesz a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal megteremtése.

Lázár János kiért arra, hogy ő azt javasolt a kormányzatnak, hogy egy-egy megyében jöjjön létre egy olyan tarifaközösség, melynek keretében egyetlen közösségi bérlet elég lenne egy-egy megye valamennyi busz és vasútvonalára, valamint a városokban fellehető közösségi közlekedés használatára. Lázár szerint ez az összevont bérlet elgelőször Csongrád-Csanád megyében születhet meg.

Facebook

TOP