Connect with us

Jut eszembe

Tengerészek képzése az Országgyűlésben

“Magyarország dicső múltra tekint vissza a tengerészetben, ezért még ha most nincs is tengere, hagyományaihoz hűen fontos számára a tengerészképzés”

Published

on

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Fotó: MTI/Soós Lajos
Advanced Ads
Advanced Ads
63 / 100

Természetesen sem matrózokat, sem ellentengernagyokat nem képeznek (még) az Országgyűlésben, csupán az erről szóló törvényjavaslatot vitatták meg a honatyák és honanyák.

A tengerészek képzéséről, képesítéséről és az őrszolgálat ellátásáról szóló 1978-as nemzetközi egyezmény módosításairól folytatott vitával kezdte meg munkáját az Országgyűlés szerdán.

Elképzeltem, hogy a pandémia kellős közepén, az elszabadult infláció, a gyenge forint idején és a befagyasztott üzemenyagárak idején nincs is fontosabb dolog, mint megtárgyalni a tengerészek képzését.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kifejtette: az egyezmény célja, hogy egységes szabályokat alakítsanak ki minden nemzetnek, így téve biztonságosabbá a tengeri közlekedést óvva a tengeri környezetet. A 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban elfogadott módosítások olyan határozatokat tartalmaznak, amelyek egyebek mellett szólnak a tengerészek felé támasztott követelményekről, az alkalmassági feltételekről, és a sarkvidéki vizeken üzemelő hajókon szolgálatot teljesítőkről.

Elmondta: azért is indokolt a módosítások átvezetése, mert külföldön sok magyar tengerész szolgál, akiket érintenek az egyezményben foglalt képzési szabályok és feltételek, emellett pedig a jogharmonizáció miatt is fontos a módosítások kihirdetése.

Pócs János (Fidesz) hangsúlyozta: a javaslat egy nemzetközi egyezmény beépítéséről szól a magyar szabályozásba, célja a jogharmonizáció. Magyarország dicső múltra tekint vissza a tengerészetben, ezért még ha most nincs is tengere, hagyományaihoz hűen fontos számára a tengerészképzés – mutatott rá. Hozzátette: a javaslat elfogadását a bővülő tapasztalatok, a folyamatos fejlődés, a korszerűség és a nemzetközi jognak való megfelelés teszi szükségessé.

Érdekes Pócs képviselő okfejtése. Ezek szerint most még nincs tengerünk, de a fideszes honatya felvetése szerint még lehet…

Nacsa Lőrinc (KDNP) elmondta: ugyan Magyarország szárazföldi országként kevésbé érintett ebben a kérdésben, de elfogadhatók a módosítások, amelyek szükségesek a minél biztonságosabb hajózás és a környezetvédelmi feltételeknek való megfelelés miatt, továbbá mert ezzel európai uniós jogharmonizációs kötelezettségeknek is eleget tesznek.

Az általános vitát lezárták.

Zárszavában Mosóczi László azt mondta, a javaslat elfogadásával jelentős lépést érnek el a közlekedés e szegmensében.

(MTI)

Facebook

Advanced Ads

Sportnaptár

  • Ausztria – Horvátország

    vasárnap, 25 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Dánia – Franciaország

    vasárnap, 25 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Hollandia – Belgium

    vasárnap, 25 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Wales – Lengyelország

    vasárnap, 25 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Anglia – Németország, Nemzetek Ligája

    hétfő, 26 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Magyarország – Olaszország, Nemzetek Ligája

    hétfő, 26 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Portugália – Spanyolország

    kedd, 27 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Svájc – Csehország

    kedd, 27 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Ukrajna – Skócia

    kedd, 27 szeptember  20:45 DU. - 22:45 DU.

  • Telekom Veszprém – Dinamo București, férfi kézilabda BL

    szerda, 28 szeptember  18:45 DU. - 20:45 DU.

TOP